2013年9月28日星期六

美国之音: 鲁哈尼主动要求与奥巴马对话

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
鲁哈尼主动要求与奥巴马对话
Sep 27th 2013, 22:54, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国总统奥巴马说,他已经与伊朗总统鲁哈尼通了电话,这是自1979年以来,美国和伊朗的领导人第一次直接通话。

奥巴马星期五在白宫对记者说,他和鲁哈尼进行了建设性的对话。

奥巴马总统说,他相信美国和伊朗能就伊朗的核项目达成全面解决方案,并说,这次对话显示了两国关系向前迈进的可能性。

美国政府一名高级官员说,白宫星期五早上收到信息说:鲁哈尼希望在自己离开纽约前与奥巴马总统交谈,鲁哈尼是来纽约参加联合国大会的。

鲁哈尼在星期五早些时候说,奥巴马改变了谈话论调,这使他对迅速解决核问题看法乐观。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论