2013年8月22日星期四

美国之音: 朝韩最后敲定有关亲人团聚的会谈

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
朝韩最后敲定有关亲人团聚的会谈
Aug 22nd 2013, 10:48, by noreply@voanews.com (美国之音)

朝鲜和韩国同意在星期五就韩战分散家庭团聚问题举行会谈。韩国星期四说,朝鲜接受韩国建议,谈判将在在板门店分界线韩国一侧举行。

上一次南北韩战时分散家庭团聚是在三年前。

韩国统一部还说,平壤建议很快就恢复韩国游客前往金刚山度假区问题举行会谈。 韩国在2008年北韩军人在度假区开枪打死一名韩国游客之后暂停了旅游项目。

南北韩同意会谈是双方最新的和解姿态, 之前双方连续几个月关系紧张。双方上个星期同意重新开放联合经营的开城工业园区。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论