2013年11月13日星期三

美国之音: 纽约新世贸中心夺得美国最高楼头衔

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Subscribe to Bloomberg Businessweek

Get Bloomberg Businessweek for 84% off what others pay on the newsstand - that's like getting 38 complimentary issues! Sign up today.
From our sponsors
纽约新世贸中心夺得美国最高楼头衔
Nov 12th 2013, 20:31, by (美国之音)

纽约新的世界贸易中心大厦于星期二正式被列为全美最高的建筑物,芝加哥的威利斯大厦排名则滑落至第二。

一个国际建筑专家组织认为这座纽约大楼的顶尖部分是一个尖顶,不是一个广播天线,所以可以被计算在此建筑物的高度内。

高层建筑理事会与城市生境的高度委员会说,124米高的尖顶足以击败芝加哥的威利斯大厦,并享有美国最高建筑物的头衔。

如果将尖顶考虑在高度范围内,世界贸易中心1号楼有541.3米高。如果去掉顶尖部分,这栋楼的高度仅有417米,远低于442米高的威利斯大厦,亦被称是西尔斯大厦。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论