2013年11月20日星期三

美国之音: 中国派一艘海军医院船赴菲律宾救灾

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
中国派一艘海军医院船赴菲律宾救灾
Nov 20th 2013, 08:17, by (美国之音)

中国增加了对菲律宾的救灾援助。此前中国受到批评,被认为对受灾邻国帮助不够。中国与菲律宾之间存在领土争端。

中国外交部星期三说,中国政府和中国红十字会分别派出的紧急医疗队和救援队很快将抵达菲律宾。此外,中国还派出了一艘1万4千吨级的海军医院船"和平方舟号"。

台风"海燕"于12天前重创菲律宾中部地区,造成4千多人死亡,数百万人无家可归。到目前为止,还有数十万人没有得到紧急救援。

作为世界第二大经济体的中国,最初只为菲律宾提供10万美元援助。受到国内外批评后,中国政府又为菲律宾提供了价值160万美元的救灾物资。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论