2013年11月20日星期三

美国之音: 美国最高法院拒不阻止堕胎法

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
美国最高法院拒不阻止堕胎法
Nov 20th 2013, 01:49, by (美国之音)

美国最高法院在对南方德克萨斯州继续执行限制堕胎规定进行表决时,意见大相径庭。反对有关规定的人说,限制条款迫使该州三分之一以上的诊所停止提供堕胎手术。

最高法院的法官以5票对4票让有关规定仍然有效,该规定要求在诊所施行堕胎手术的医生具有接收病人住进方圆五十公里内医院的特权。

最高法院保守的多数派拒不接受家庭计划生育的请求,也不准许几个德州堕胎诊所推翻联邦上诉法庭允许有关限定生效的初步裁决。

最高法院的四名思想较为开放的法官对此持有不同意见。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论