2013年8月15日星期四

美国之音: 联合国化学武器专家将前往叙利亚调查

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
联合国化学武器专家将前往叙利亚调查
Aug 15th 2013, 03:32, by noreply@voanews.com (美国之音)

华盛顿 — 联合国秘书长潘基文说,联合国专家们将紧急前往叙利亚,调查有关叙利亚内战中使用化学武器的指称。

潘基文星期三发表声明说,叙利亚政府已经同意联合国专家组此行的细节安排。他表示,联合国专家组最多将在叙利亚停留两星期。

预计,专家组将视察据称使用化学武器的三个地点,其中包括阿勒颇市郊的一个村庄。阿勒颇是叙利亚最大城市,而该村庄是阿勒颇争夺战的重要前沿阵地。

叙利亚反政府武装和叙利亚政府都指责对方在今年早些时候的战斗中使用了化学武器,大约30人在战斗中死亡。

联合国专家组将由赛尔斯特罗姆率领,他是联合国化学武器调查部主任。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论