2013年9月26日星期四

美国之音: 美国在联合国签署了国际武器贸易条约

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
美国在联合国签署了国际武器贸易条约
Sep 25th 2013, 17:49, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国签署了具有里程碑意义的《国际武器贸易条约》,该条约规范常规武器的进口、出口和转移。
 
美国国务卿克里星期三在纽约联合国总部举行的一次仪式上签署了这项条约。他将《国际武器贸易条约》称之为全球和平努力的一个"重大步骤"。
 
联合国大会于今年四月通过了这项条约。这项条约为出售包括主战坦克、战舰、攻击性直升机到小型武器和轻型常规武器设定国际准则。
 
该条约也禁止签约国将武器转让给滥用人权的国家。
 
该条约并不影响国内武器的销售。而这项条约需要获得美国国会参议院的批准。该条约面临着美国一些国会议员的反对。他们认为这侵犯了美国人民携带武器的权利。
 
美国是世界上规模最大的常规武器的出口国家。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论