2013年10月15日星期二

美国之音: 三位美国经济学家荣获2013年诺贝尔经济学奖

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
三位美国经济学家荣获2013年诺贝尔经济学奖
Oct 14th 2013, 13:22, by (美国之音)

三位美国经济学家因为对资产市场的研究而荣获2013年诺贝尔经济学奖。
 
瑞士皇家科学院星期一发表声明说, 美国经济学家尤金.法马,拉尔斯.皮特.汉森以及罗伯特.席勒因为对"资产价格的实证分析"而获奖。瑞士皇家科学院说,几乎没什么方法能准确预测未来几天或几周股市债市的走向,但这三位学者的研究使人们能够对三年到五年以后的价格进行预测。 
 
法马和汉森在芝加哥大学工作,席勒则是耶鲁大学的教授。这三名经济学家将分享800万瑞典克朗(120万美元)的奖金。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论