2013年10月15日星期二

美国之音: 阿富汗炸弹爆炸 洛加尔省长丧生

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
阿富汗炸弹爆炸 洛加尔省长丧生
Oct 15th 2013, 12:00, by (美国之音)

阿富汗官员说,东部地区发生一次炸弹爆炸,导致洛加尔省省长贾马尔死亡。

洛加尔省官员说,贾马尔星期二在一座清真寺发表纪念穆斯林宰牲节演讲时,炸弹爆炸,贾马尔被炸死,数人受伤。有报道说,炸弹被安置在贾马尔演讲所用的麦克风里。

贾马尔被阿富汗总统卡尔扎伊任命为省长,被视为总统的亲密盟友。洛加尔省位于喀布尔以南,是一个具有战略意义的省份。在就任洛加尔省省长之前,贾马尔是东部霍斯特省的省长。

有报道说,爆炸事件造成至少八人受伤。

目前还没有人宣称对这起爆炸负责,但在北约战斗部队于2014年撤出阿富汗之前,塔利班激进分子加紧袭击政府官员和阿富汗安全部队。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论