2013年10月15日星期二

美国之音: 北京机场爆炸案被告冀中星被判六年徒刑

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
北京机场爆炸案被告冀中星被判六年徒刑
Oct 15th 2013, 12:01, by (美国之音)

一家中国法院判处在北京机场引爆炸弹的冀中星六年徒刑。冀中星制造爆炸事件的目的是让公众关注他对政府的不满。

星期二,北京朝阳区法院判定冀中星故意制造爆炸事件的罪名成立,并说这起事件对公共安全构成严重威胁。

冀中星警告他人走开,然后在北京机场引爆自制爆炸装置,只炸伤了自己。

冀中星说,在2005年东莞市殴打致残事件中,他被警察打成重伤后只能坐轮椅,他希望引起人们对这起事件的关注。

一些中国网民对冀中星表示同情,并指责北京当局无视下层官员侵犯弱势群体的人权。
冀中星的律师说,他考虑提出上诉。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论