2013年10月15日星期二

美国之音: 利比亚基地组织嫌疑人将在美国受审

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
利比亚基地组织嫌疑人将在美国受审
Oct 14th 2013, 20:32, by (美国之音)

美国媒体报道说,美国特种部队在的黎波里的一次突袭行动中抓获的一名利比亚恐怖分子嫌疑人现在纽约,面临控罪。

10月5日美国特种部队在一次行动中抓获的基地组织嫌疑人据知是阿布•阿纳斯•利比。自那时以来他一直被关押在一艘美国战舰上。

美联社和几家美国电视台星期一报道说,利比已经被带到纽约,他10多年前就已经被联邦当局起诉。他将就是否参与策划并监控1998年炸美国驻非洲大使馆的炸弹案而受审。

利比的全名叫做纳齐赫•阿卜杜勒-哈迈德•鲁盖。官员们说,利比可能最早在星期二出庭。

利比在美国联邦调查局的恐怖分子要犯通缉名单上,但是他的家人否认他与基地组织有联系。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论