2013年11月19日星期二

美国之音: 肯尼迪之女卡罗琳向天皇递交任命书

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Free Bestselling eBooks

It's easy: sign up in under 10 seconds, tell us what kind of eBooks you love & we'll email you a list of deals every day - FREE! Join now!
From our sponsors
肯尼迪之女卡罗琳向天皇递交任命书
Nov 19th 2013, 12:00, by (美国之音)

美国新任驻日本大使卡罗琳.肯尼迪星期二乘坐有百年历史的马车前往日本皇宫出席递交任命书仪式,东京街道两旁挤满了围观民众。
 
55岁的肯尼迪向人群微笑招手。虽然新任大使递交任命书是例行活动,但是肯尼迪一行受到格外关注,日本几家电视台都进行了实况转播。卡罗琳.肯尼迪是美国已故总统约翰.肯尼迪唯一活着的子女,也是美国首位驻日女大使。这个星期是肯尼迪总统遇刺50周年。
 
卡罗琳肯尼迪在递交国书仪式结束后在推特上写到:"很荣幸向日本天皇陛下递交国书。这是难忘的一天。"

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论