2013年9月24日星期二

美国之音: 埃及法院下令取缔穆兄会

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
埃及法院下令取缔穆兄会
Sep 23rd 2013, 15:21, by noreply@voanews.com (美国之音)

埃及一家法庭下令禁止穆斯林兄弟会举行任何活动,并没收其资产。受军方支持的埃及政府加紧采取措施,打击被罢黜的穆尔西总统领导的伊斯兰主义运动。
 
星期一的裁决是在镇压穆斯林兄弟会的过程中做出的,一个多月前,警方采取行动驱散穆兄会在开罗的静坐示威,引发一轮全国性暴力活动,导致数百名穆斯林抗议者丧生。
 
穆斯林兄弟会成立85年来,绝大部分时期都处于非法状态。在前埃及总统穆巴拉克于2011年被推翻之后,该组织赢得议会和总统选举。
 
埃及法庭的这项裁决可以上诉,它可能会使更多的穆斯林兄弟会的支持者转入地下。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论