2013年10月25日星期五

美国之音: 英国卫报:美国监听35位世界领导人

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
英国卫报:美国监听35位世界领导人
Oct 25th 2013, 00:10, by (美国之音)

英国卫报报道,白宫、五角大楼和国务院的官员证实,美国监听35位世界领导人的电话通话。
 
在卫报报道最新指称之际,欧洲领导人与愤怒的德国站在一起,谴责美国监听盟友的行为。
 
白宫发言人卡尼星期四拒绝否认美国国家安全局曾经监听德国总理默克尔过去的通话。
 
德国总理默克尔说,她星期三在电话里明确告诉美国总统奥巴马,"监听朋友的电话是完全无法接受的。"
 
默克尔在布鲁塞尔出席欧盟28国领导人峰会前说:"盟友和伙伴之间需要信任,这种信任现在必须重新建立。"
 
前去与会的其他欧洲领导人跟德国领导人一样表达了不满。欧洲委员会主席巴罗索反对间谍活动,认为这是滑向专制。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论