2013年11月15日星期五

美国之音: 中国废除劳教并放松计划生育政策

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
中国废除劳教并放松计划生育政策
Nov 15th 2013, 12:00, by (美国之音)

中国执政的共产党表示,政府将放松执行了数十年之久的一对夫妻一个孩子的政策,并废除劳教制度
 
据官方的新华社星期五报道,中共公布一份重要的政策文件,表示如果夫妻一方是独生子女,就允许他们生第二胎。
 
新华社同时报道说,中国将废除警方不经审判就可以将违法者送进劳改营的劳教制度。
 
报道说,这些改革措施是改善人权和司法实践努力的一部分。报道还补充说,北京还将逐步减少死刑判决的数量。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论