2013年8月21日星期三

美国之音: 美驻也门使馆重新开放

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
美驻也门使馆重新开放
Aug 21st 2013, 01:12, by noreply@voanews.com (美国之音)

美国由于恐怖袭击威胁而关闭驻也门使馆两个星期之后,现在重新开放这个使馆。

驻也门使馆是关闭的19个驻外使领馆之一。当时有安全警报说,基地组织可能在策划在全球发动袭击。

那份警报是在美国情报部门截获基地组织电子通讯内容之后发出的。美国截获的通讯显示,巴基斯坦基地组织头目扎瓦赫里命令基地组织在也门的分支发动袭击,不过,至于何时何地发动袭击并不清楚。

其他使领馆在8月11日重新开放。而驻也门使馆到本星期天才开放。英国和德国驻也门大使馆也在同一天重新开放。

由于另一起恐怖袭击威胁,美国驻巴基斯坦城市拉哈尔的领事馆仍然关闭。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论