2013年8月13日星期二

美国之音: 平壤修改《十大原则》,确立金家世袭体制

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Kindle Book Deals

We find the best deals on best-selling Kindle books for you. Just tell us which genres you love and we'll do the rest. The best part? It's completely free!
From our sponsors
平壤修改《十大原则》,确立金家世袭体制
Aug 12th 2013, 15:24, by noreply@voanews.com (美国之音)

韩国大报朝鲜日报周末报道,平壤修改了宪法和劳动党党章,确立了《十大原则》(全称:树立党的唯一思想体系十大原则》。
 
报道说,北韩在《十大原则》中删除了"无产阶级专政"语句,用"主体革命伟业"替代了"共产主义伟业"等,这事实上是宣布北韩是"王朝国家"。
 
报道还说,将统治理念从"金日成主义"变更为"金日成和金正日主义",并将金正恩与他们列为同级,"重点就是金氏家族世袭的正当化和规范化。"
 
朝鲜战争之后,金日成掌权。1994年金日成病逝,其子金正日继位。2011年金正日去世,其子金正恩接位。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论