2013年8月13日星期二

美国之音: 中国官媒呼吁“珍惜网络意见共同体”

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
2012 Intl Green Construction Code

Sign up for the most comprehensive introductory course available on the web for the 2012 International Green Construction Code (IgCC). Just $29.
From our sponsors
中国官媒呼吁"珍惜网络意见共同体"
Aug 13th 2013, 11:26, by noreply@voanews.com (美国之音)

中国主管互联网的官员近日召集知名网上"意见领袖"开会,讨论互联网上"论战"方向何去何从。人民日报周二发表评论,标题为"珍惜网络'意见共同体'"。评论在赞扬互联网为信息和社交提供平台的同时,呼吁中国五亿多网民务必守住七大底线,包括"法律法规底线、社会主义制度底线、国家利益底线、道德风尚底线" 等;同时认识到使用互联网是 "权利升级",也是"责任" 加重;在互联网这个平台上,应该注重"言行规范、理性素养和道德自律"等。总之,文章释放的信息大概是要规范中国网民的网络言行,要求他们从国家制度和国家利益等出发,把"思想"统一起来。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论