2013年8月13日星期二

美国之音: 教授楼顶私盖别墅 城管派上用场

美国之音
美国之音是一个提供多媒体的国际广播机构,每天使用40多种语言提供新闻和信息服务。 
Publish Your Book on Kindle

Learn to self-publisher your book on Kindle. Boost your brand and credibility with this step-by-step training course for just $99. Enroll today.
From our sponsors
教授楼顶私盖别墅 城管派上用场
Aug 12th 2013, 15:24, by noreply@voanews.com (美国之音)

北京市海淀区一栋26层大楼的屋顶上覆盖着一片2层楼高的假山和植被,透过植被能看见几扇玻璃窗。原来,这是一栋包裹在假山里的私盖小别墅。
 
据楼中居民反映,顶楼住户张教授一家从2007年开始,花了6年时间来建造这座1000平米的别墅,期间平台上的管道口遭破坏而导致雨水流入,多家住户家中漏水。
 
物业工作人员称,这是小区的老大难问题。不过,城管已经约谈了住户,违建强拆手续已经上报。
 
基建专业人员说,屋顶擅自加盖会改变和增加楼体负荷,减少楼房寿命,破坏楼体的防水保温层,还可能破坏顶楼平台上的避雷针,威胁生命安全。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论